جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهاربرج

حوزه / حجت الاسلام جلالی گفت: امروزه می‌توان به صراحت ادعا کرد هیچ رویدادی در غرب آسیا بدون درنظرگرفتن خواسته‌های شبکه مقاومت رخ نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به شروع فعالت دولت چهاردهم، اظهار داشت: امیدواریم دولت چهاردهم با سرعت برای خدمت به مردم و نظام اسلامی قدم بردارد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: مسئولان دولت چهاردهم باید در نظر داشته باشند که امروزه قدم‌های معمولی کافی نیست و باید سرعت عمل داشت، چرا که جهان با سرعت عجیبی در حال حرکت و پیشرفت است.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع سرعت عمل را رفع کرد، گفت: در اندیشه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی، آنچه به عنوان موانع اعم از درونی و بیرونی، باعث کُندی یا عدم تحقق دولت اسلامی می‌شود را عمدتا موانع درونی عنوان می‌کنند.

حجت الاسلام جلالی، با اشاره به اینکه باید به شناخت موانع درونی بیش از موانع خارجی اهتمام داشت، تصریح کرد: سستی بینش و ایمان اسلامی و انقلابی، عدم باور به ظرفیت‌های درونی، اعتماد به نسخه‌های بیگانگان، غفلت از دشمن و اعتماد به آن، دنیازدگی و اشرافی‌گری، کم‌کاری و کم‌انگیزگی و عدم مبارزه جدی با فساد برخی از مهمترین این موانع براساس بیانات مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه با وجود این موانع می‌توان انگیزه و تلاش را زیاد کرد، به شرطی که عزم جدی برای برطرف کردن و سرعت گرفتن داشته باشیم، ابراز کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بر سر راه انسان موانع وجود دارد و همین وجود مانع است که به تلاش انسان معنا و حقیقت معنوی می‌بخشد که اسمش می‌شود جهاد.

وی با اشاره به عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، یادآور شد: این عملیات بزرگترین عملیات از زمان عملیات «سپر دفاعی» در سال ۲۰۰۲ به شمار می‌رود که ارتش صهیونیستی مدعی شد در تلاش برای رویارویی با گروه‌های مسلحی است که در مناطق مختلف کرانه باختری پراکنده شده‌اند.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد: این جنایت ثابت می‌کند که صهیونیست‌ها همچنان خود را مصون از مجازات در سطح جهانی می‌دانند و در عین حال اعتباری نیز برای دولت مستقر در واشنگتن قائل نیستند.

حجت الاسلام جلالی، با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین از همان روزهای نخست تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه حملات خود علیه سرزمین‌های اشغالی را شروع کرد، تصریح کرد: در این مدت حزب‌الله هزینه‌های زیادی را بر دشمن صهیونیست تحمیل کرده است.

وی گفت: تا پیش از این، نظم منطقه مطابق میل آمریکاییها تنظیم شده بود، اما شکست‌های اسرائیل در مقابل حزب‌الله لبنان که با وجود حمایت همه‌جانبه غرب از تل‌آویو اتفاق افتاد شرایط جدیدی را ترسیم کرد و نشان داد که آمریکا دیگر تنها تعیین‌کننده مناسبات منطقه نبوده تا جایی که امروز هیچ رویدادی بدون درنظر گرفتن خواسته‌های شبکه مقاومت رخ نمی‌دهد.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: یکی از آخرین برنامه‌های آمریکا که با محوریت رژیم صهیونیستی و از دوره ترامپ آغاز شد، برنامه‌ای به‌عنوان «پیمان ابراهیم» و برنامه عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم‌صهیونیستی بود که به دنبال آن بودند که مسأله فلسطین در جوامع اسلامی به حاشیه برود که با وقوع عملیات طوفان‌الاقصی این مسأله غیرممکن شد.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: ظهور شبکه‌ جدیدی در منطقه موسوم به محور مقاومت به رهبری ایران، این موقعیت را برای منطقه فراهم کرد که از کنترل غیربومی یعنی کنترلی که سال‌ها از سوی قدرت‌های فرامنطقه‌ای بر غرب آسیا اعمال می‌شد، خارج شود.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: رفته‌ رفته، قدرت شبکه‌ مقاومت افزایش یافت، به‌طوری‌که امروزه می‌توان به صراحت ادعا کرد هیچ رویدادی در غرب آسیا بدون درنظرگرفتن خواسته‌های شبکه مقاومت رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در همه مراحل زندگانی فلاح و رستگاری با متقین است، تأکید کرد: حتی در مدیریت هم باید جنبه تقوا در نظر داشت.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه اهداف مدیریتی در اسلام نباید اهداف تربیتی را زیر سؤال برده یا نقض کند، اظهار کرد: شیوه مدیریت صحیح، شیوه‌ای است که اهداف تربیتی را تقویت کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha